Kies een onderdeel

Horeca

Voor de werkgroep "Horeca" hanteren wij een minimumleeftijd van 18 jaar of ouder (op 5 mei). Uitzonderingen hierop zijn niet mogelijk! Onze voorkeur gaat uit naar vrijwilligers met horeca ervaring.


In de horeca is het gezellig werken. Als barvrijwilliger ben je voor de bezoekers hét gezicht van het festival en heb je veel contact met de bezoekers. Maar het is ook hard werken.

NIEUW dit jaar is de mogelijkheid om te kiezen voor één shift. Wat houdt het in? Ochtend/middag dienst is van 10:00 - 18:00. Slaap je liever uit? Dan is de middag/avond dienst perfect voor jou; 17:00 - 01:00.
Heb je energie voor 10 en wil je gewoon de hele dag? Dat kan natuurlijk ook. In je aanmelding geef jij je voorkeur aan. Wil je tijdens je tapdienst de muziek horen waar jij graag naar luistert? Wij doen graag ons best om jou in te plannen bij de bar op je favoriete plek van het festival. Elke bar heeft een eigen barhoofd, dit is het eerste aanspreekpunt voor jou.

Werkzaamheden als barvrijwilliger:

  • bier tappen & fris uitschenken;
  • bestellingen aannemen, munten aanmenen en drank uitgeven;
  • schoonmaken en opruimen;
  • een gezellige dag hebben!

Bij het inschrijvingsformulier wordt ook gevraagd of je in het bezit bent van een geldig IVA certivicaat. Dit certificaat staat voor Instructie Verantwoord Alcohol schenken. Geef eerlijk aan of je in het bezit bent van dit certificaat. Een kopie van dit certificaat wordt t.z.t. opgevraagd.

Ben je lid van een vereniging/stichting of zet jij je in voor een goed doel? Dan kun je extra geld verdienen. Wil je hier meer informatie over stuur dan een mailtje naar aniek@bevrijdingsfestivaloverijssel.nl

Heb je zin om meer te doen naast je inzet op 5 mei? Meld je dan ook aan voor één of meerdere afbouwdagen. Wij bouwen op 6 en 7 mei het festival af en alle harde werkers die nog energie over hebben zijn van harte welkom. Lijkt je dit leuk? Vink dan 6 en 7 mei aan in je aanmeldingsformulier. 

 

Kies een onderdeel

Medewerkersrestaurant

Voor de werkgroep "Medewerkersrestaurant" hanteren wij een minimumleeftijd van 18 jaar of ouder. 

Het aanbod aan eten en drinken is voor de bezoekers erg groot. Niet alleen de bezoekers, maar ook de vrijwilligers, artiesten en leveranciers willen wij goed verzorgen. Het medewerkerrestaurant is geopend vanaf 1 mei tot en met 7 mei.

  • broodjes smeren;
  • lunch en diner klaarzetten;
  • lunch en diner bezorgen op het festivalterrein;
  • opdienen van eten;
  • restaurant schoon houden.

Lijkt je dit leuk? Geef je dan snel op! Geef in je aanmelding aan welke dagen jij beschikbaar bent. Je krijgt dan t.z.t. een rooster via je e-mail waarin staat wanneer je verwacht wordt. Als restaurantmedewerker is het wel erg prettig als je één of meerdere dagen vóór 5 mei al een keer hebt gewerkt in het restaurant.

Heb je zin om meer te doen naast je inzet bij het medewerkersrestaurant? Meld je dan ook aan voor één of meerdere afbouwdagen. Wij bouwen op 6 en 7 mei het festival af en alle harde werkers die nog energie over hebben zijn van harte welkom. Lijkt dit je leuk? Vink dan 6 en 7 mei aan in je aanmeldingsformulier.

Kies een onderdeel

Logistiek

Voor de werkgroep "Logistiek Algemeen" hanteren wij een minimumleeftijd van 16 jaar of ouder.

Voor de werkgroep "Lichtploeg" hanteren wij een minimumleeftijd van 18 jaar of ouder.


Voordat 5 mei van start kan gaan moet het festivalterrein opgebouwd worden. Ongeveer 5 dagen lang gaan we met een grote groep vrijwilligers hard aan de slag, zodat je op 5 mei kan zeggen; 'kijk, dat hebben wij neergezet!

Er wordt gewerkt in kleine teams. Het is vooral fysiek werk, dus wanneer er rug- of knieklachten zijn wordt er aangeraden je in te schrijven voor een andere werkgroep. Daarnaast dien je te beschikken over doorzettingsvermogen.

Taken van een logistiek medewerker kunnen zijn:

- Terrein, podia en wegen afzetten met bouwhekken;
- Opbouwen van diverse stellages bestaande uit bijvoorbeeld steigermateriaal en hout;
- Leggen van rijplaten waar nodig is;
- Ophangen van verlichting;
- Ondersteunen met opbouw van podia en tenten;
- Plaatsen van borden;
- Banken, tafels en stoelen neerzetten;
- En nog veel meer...

De logistieke ploeg werkt van 29 april tot en met 7 mei. Geef bij je opgave aan wanneer jij beschikbaar bent. Je krijgt t.z.t.een e-mail met daarin je rooster  inclusief werktijden. Op 6 en 7 mei gaan we afbouwen. Op het aanmeldingsformulier kun je aangeven of je graag wilt helpen bij de afbouwploeg. Hoe meer handen daarbij helpen, hoe lichter het werk wordt en des te sneller we klaar zijn. 


De organisatie gaat de aanmeldingen selecteren o.b.v. beschikbaarheid. Onze voorkeur gaat vooral uit naar logistieke vrijwilligers, die meerdere dagen beschikbaar zijn. Op deze manier werken de teams effectiever en leer jij je teamleden ook beter kennen.

Bij een aantal onderdelen binnen logistiek wordt gevraagd of je in het bezit bent van een geldig heftruck certificaat. Geef dit eerlijk aan, we zullen later ook vragen of je een kopie van het certificaat kunt opsturen. Let wel; dit geeft geen garantie dat je ook tijdens de werkzaamheden op het veld op de heftruck mag rijden. Op deze manier heeft de organisatie overzicht van vrijwilligers die indien nodig gevraagd kunnen worden om werkzaamheden met de heftruck te verrichten.

Werkschoenen zijn verplicht bij dit onderdeel. Bij de medewerkersbalie zijn werkschoenen te verkrijgen om te lenen. Mocht je al in het bezit zijn van werkschoenen, mail dan even naar vrijwilligers@bevrijdingsfestivaloverijssel.nl 

Kies een onderdeel

Backstage

Voor de werkgroep "Backstagemedewerker" hanteren wij een minimumleeftijd van 18 jaar of ouder (op 5 mei).

LET OP; dit is een zeer geliefde werkgroep! Wij kunnen je helaas niet garanderen dat je ook daadwerkelijk als backstagemedewerker aan het werk kunt op 5 mei.

Een backstagemedewerker werkt achter de schermen, om ervoor te zorgen dat het de artiesten en bands aan niets ontbreekt. Het is dus erg belangrijk dat je ervoor zorgt dat het een leuke en aangename dag wordt voor de artiesten en bands. 


Een backstage medewerker zorgt ervoor dat:

- Kleedkamers in orde zijn;
- er een goede kleedkamer verdeling is;
- het artiesten café er prima en netjes uit ziet;
- met andere woorden; de artiesten een overgetelijke dag bezorgen.

Als backstagevrijwilliger ben je op 5 mei de hele dag beschikbaar. Daarnaast ben je ook beschikbaar op 4 mei om mee te helpen bij het voorbereiden, en/of 6 mei om op te ruimen. Dus elke backstagemedewerker is in elk geval 2 hele dagen beschikbaar.

Heb je zin om meer te doen naast je inzet op 5 mei? Meld je dan ook aan voor één of meerdere afbouwdagen. WIj bouwen op 6 en 7 mei het festival af en alle harde werkers die nog energie over hebben zijn van harte welkom. Lijkt dit je leuk? Vink dan 6 en 7 mei aan in je aanmeldingsformulier.

Kies een onderdeel

Podia

Voor de werkgroep "Podia" hanteren wij een minimumleeftijd van 18 jaar of ouder (op 5 mei).

LET OP; dit is een zeer geliefde werkgroep! Wij kunnen je helaas niet garanderen dat je ook daadwerkelijk aan de slag kan als stagehand op 5 mei.

Een stagehand assisteert de technische crew op een podium. Vrijwilligers in deze werkgroep werken in kleine groepjes en soms in tweetallen. Stagehands staan onder leiding van een programmacoördinator en een stagemanager.

Taken van een stagehand zijn:

- helpen bij het in- en uitladen van vrachtwagens van een band/artiest;
- assisteren bij de op- en afbouw van een band.

LET OP; een stagehand mag nooit op eigen houtje apparatuur aansluiten, dit zijn taken van de technische crew. Het is vooral fysiek werk, dus wanneer er rug- of knieklachten zijn wordt er aangeraden om je in te schrijven voor een andere werkgroep.

Heb je zin om meer te doen naast je inzet op 5 mei? Meld je dan ook aan voor één of meerdere afbouwdgen. Wij bouwen op 6 en 7 mei het festival af en alle harde werkers die nog energie over hebben zijn van harte welkom. Lijkt dit je leuk? Vink dan 6 en 7 mei aan in je aanmeldingsformulier.

Kies een onderdeel

Decor & Bouw

Ben jij erg creatief en vind je het leuk om grote en gekke kunstwerken te bouwen? Dan is dit dé perfecte werkgroep voor jou!

Bouwteam

Het bouwteam neemt de (grote) bouwklussen op zich. De mensen in dit team zijn handig en kunnen met een hamer, accuboor en een zaag overweg. Het is erg prettig als je al wat ervaring hebt met bouwen. In het bouwteam moet je beschikbaar zijn van 1 tot 6 mei. Daarnaast zul je in elk geval drie zaterdagen voorafgaand aan het festival bij elkaar komen. De data voor deze bouwdagen worden z.s.m. bekend gemaakt. Tijdens deze zaterdagen worden er bouwklussen voorbereid die uiteindelijk geplaatst kunnen worden op het festival.

Kun jij zelfstandig aan het werk en weet je met een zaag/boormachine/hamer om te gaan? Dan zoeken wij jou!

Decorteam

Het decorteam zorgt ervoor dat qua opbouw de puntjes op de i worden gezet. Waar het bouwteam veelal de grote dingen opbouwt, zorgt het decorteam voor de aankleding en ‘the final touch’.
Werken in het decorteam betekent dat je van 1 tot en met 5 mei beschikbaar bent (en natuurlijk ben je 6 en 7 mei ook van harte welkom in de afbouwploeg). De werkzaamheden van het decorteam zijn afhankelijk van de projecten op het festival, want hoe meer projecten, hoe meer decor er nodig is.

Qua werkzaamheden kan er gedacht worden aan:

- maken en ophangen van verwijzingsborden op het festival terrein;
- aankleden van het terrein;
- opbouwen van speciale projecten;
- schilderen van decorstukken.

Geef in je aanmelding aan op welke dagen je beschikbaar bent en of je in het bouwteam of in het decorteam wilt helpen. Te zijner tijd krijg je dan een rooster waarin staat wanneer je verwacht wordt.

Voorgaande jaren zijn er voorafgaand aan de periode op het veld een aantal datums gepland waar het bouw- en decorteam in de loods in Zwolle al aan verschillende onderdelen werken. Deze loods zit op het bedrijventerrein waar de organisatie van Bevrijdingsfestival Overijssel kantoor heeft. Zodra deze datums gepland zijn wordt je hiervan op de hoogte gebracht.

Heb je zin om meer te doen? Meld je dan ook aan voor één of meerdere afbouwdagen. Wij bouwen op 6 en 7 mei het festival af en alle harde werkers die nog energie over hebben zijn van harte welkom. Lijkt dit je leuk? Vink dan 6 en 7 mei aan in je aanmeldingsformulier.

Kies een onderdeel

Publieksservice

Voor de werkgroep "Publieksservice" hanteren wij een minimumleeftijd van 16 jaar of ouder.

Het serviceteam van Bevrijdingsfestival Overijssel is de vraagbaak van het festival. Het doel van dit team is om de bezoekers te informeren en op weg te helpen. Leden van het serviceteam zijn herkenbaar door de kleding van het festival. Je werkt in duo's. De duo's worden verdeeld over het terrein.

Werkzaamheden kunnen zijn:

- uitdelen van programma flyers;
- bemannen van de informatiezuilen bij de toegangspoorten;
- open staan voor vragen van bezoekers;
- projecten ondersteunen waar nodig;
- bemannen van de informatie kiosk;

Als lid van het serviceteam ben je de gastheer/vrouw van het festival. Je moet goed op de hoogte zijn van alle activiteiten die zich op het terrein bevinden. Er zijn hiervoor duidelijke plattegronden en schema's beschikbaar. Vooraf zullen jullie al deze informatie toegestuurd krijgen, zodat jullie je kunnen inlezen.

Zoals gezegd wordt er gewerkt in duo's, geef je dan ook samen op met een vriend of vriendin, dat is wel zo gezellig. Iedereen moet zich wel individueel opgeven, maar op het formulier kun je bij teamnaam een groepsnaam noteren zodat er bij het maken van de planning hiermee rekening gehouden kan worden.

Heb je zin om meer te doen naast je inzet op 5 mei? Meld je dan ook aan voor één of meerdere afbouwdagen. Wij bouwen op 6 en 7 mei het festival af en alle harde werkers die nog energie over hebben zijn van harte welkom. Lijkt dit je leuk? Vink dan 6 en 7 mei aan in je aanmeldingsformulier.

Kies een onderdeel

Hulpgroepen

Kies een onderdeel

Extern

Je kan je alleen aanmelden voor de onderstaande functies als je hievoor benaderd bent door Bevrijdingsfestival Overijssel.

Kies een onderdeel

Fotografen

Je kunt je aanmelden voor dit onderdeel als je ervaring hebt met fotograveren. Link naar portfolio is verplicht. Op basis hiervan krijg jij te horen of we je inzetten als fotograaf.

Kies een onderdeel

Familieweide

Ben je gastvrij? Vind je het leuk om met mensen te ontvangen en te woord te staan? Kan je goed overweg met verschillende doelgroepen van jong tot oud?

Dan zijn we op zoek naar jou!

Het gastteam Familie & Theaterweide is verantwoordelijk voor:

  • Het welkom heten van een (straat)theaterartiest
  • Ondersteuning bij (kinder)activiteiten
  • Zaalwacht bij voorstellingen 
  • Het onderhouden en schoonhouden van het terras
  • Uitdelen van polsbandjes aan kinderen
  • Publiek wegwijs maken

 Het gastteam is er op 4, 5 en 6 mei.

Kies een onderdeel